Saturday, June 13, 2009

Samma som förra året

Förra årets inlägg om just den här dagen hette Himmel och helvete.
Det passar i år med.
Himmel för att min lilla älskade skatt fyller 1år.
Helvete för att min pappa ramlat ihop och ligger på sjukhus med maskiner för att ha koll på hjärtat.
Som en blixt från klar himmel.
Jag är förkrossad.
Även om det inte verkar vara superallvarligt eller livshotande i nuläget, så är det en stor iskall knytnäve som kramar hårt i magen.
Ångest och tankar som att jag pressat honom för hårt med alla hjälp han ställer upp med här i huset..
Efter lite velande fram och tillbaka bestämde vi oss för att ha lite kalas här trots allt.
Bara familjen.
Utan pappa.
Jag hade dukat till honom utan att tänka mig för..
Alla försökte så gott det gick att vara som vanligt med oron hängde ju över oss som ett stort svart moln.
Vi får fira min flinga igen.
Ordentligt.
När morfar kan vara med.

4 comments:

Mirijam said...

Åååh, stackare!
Tänker på er!

Charlies mamma said...

Men gud så hemskt, stora varma tankat & kramar vännen!!

Ingrid said...

Åh nej, vad tråkigt! Jag hoppas att din pappa snart mår bättre. Stora kramar!!

Carina said...

Fy vad tråkigt med Leif vi tänker på honom och jag tror nog att allt ska gå bra.. Tänk att det var 1 helt år sedan man blev "pappa" det e helt otroligt vad tiden rinner iväg. Tänkte skicka en present men vill hellre lämna den personligen.. Saknar er så det värker i hjärtat.... carina