Saturday, June 6, 2009

Tid. Jag behöver mer tid!

Mitt frö fyller ju år nästa lördag.
Heeelt sjukt att det gått ett helt ÅR sedan helvetestraumat på förlossningen.
Nu vankas det lite kalas den dagen till ära och innan dess har jag lite saker jag ska hinna med.
Tex:
  • Altandörrarna ska monteras. Hoppas skenan hinner komma i tid.
  • Altanen ska städas, där ser fruktansvärt ut av all skit som blåst in.
  • Jag ska köpa blommor och plantera i krukorna där ute.
  • Möbler måste inhandlas (en tur till IKEA)
  • Bordet jag köpte ska monteras
  • Ljuslykor och fiff ska upp
  • Kärran jag måste ha för att frakta hem möblerna i är full med skit så jag måste låna bil med krok och åka till tippen.
  • Planera och handla maten till kalaset. Och laga den när det väl är dags så klart.
  • Klippa gräset (framförallt kantklippa som jag latat mig och skitit i sist gång)
  • Ringa och ändra tiden vi bokat hos fotografen på fredag
  • Handla rekvisita till fotograferingen på fredag
  • Handla present till ett barnkalas vi är bjudna på
  • Montera klart grillen
  • Städa hemmet som ser överjävligt ut
  • Måla i det fördömda rummet

Ja, så ska jag ju ta hand om min kärlekskaramell, jobba och gå till tandläkaren och BVC och ...

Jag känner mig lite stressad..

No comments: