Tuesday, June 30, 2009

Med myrsteg mot målet

Ytterligare tre våder är uppsatta i det fördömda rummet.
Hettan var tryckande och fokus var dåligt.
Det märks att jag sovit illa, så himla trött.
Mamma var här och hjälpte mig och vi var helt yra i mössan båda två.
Den fjärde våden lyckades jag riva ett hål i när jag skulle släta ut den (skulle inte förvåna mig om det är exakt en våd kort på slutet så jag får beställa en ny rulle) och då bestämdes att vi skulle avsluta för idag.
I samma ögonblick dånade det till och regnet kom i sällskap med åskovädret.
Mamma skyndade hem och jag yrade runt i regnet med blixtarna vinande runt öronen och täckte över det pågående dörrbygget till altanen med presenning, släpade jordsäckar för att hålla den på plats och plocka undan spikar, skruvar och träflis.
Inte alla som tänker på vad ettåringar gillar att stoppa i munnen...
Nu står valet mellan att sy gardiner till vardagsrummet, stryka och byta gardiner i köket eller hoppa i duschen och lägga mig i sängen med nya ELLE jag just köpt..

1 comment:

Siv said...

Jag hoppas du valde Elle :)