Tuesday, June 9, 2009

Liten vinner alltid.

Eftersom jag fortfarande inte har köpt spiskydd kan jag inte använda knappskyddet jag har liggande.
Min klåfingriga lilla skatt vrider på plattorna femhundratjugoåtta gånger om dagen.
Mitt tålamod är tunnare är ett av mina hårstrån.
Jag kom på att jag hade en rulle silvertejp i skåpet.
Den är ju tålig, stark och hållbar som bara den.
Jag tejpade en remsa över spisknapparna och nöjd med mig själv tittade jag på hur klåfingret satte kurs på det nya.
20 sekunder senare låg det silvertejpsflisor på golvet, två stackars ändbitar klamrade sig kvar på spisen och två plattor var påsatta.

4 comments:

Ingrid said...

Jamen, det är ju bra att han är företagsam!! Trägen vinner...

Charlies mamma said...

Hahaha, ja vår Lillbus vrider på ugnen 18 miljoner ggr varje dag...touch-knapparna på spisen når han inte som tur e...än...(de är ju ovanpå hällen.)Han vrider på ugnen o säger "nam nam" o pekar på munnen....

Linda said...

Ingrid: Ja han är både trägen och företagsam:)

Trissan: Hehe, ja men då har han ju ett syfte med sitt skruvande iaf.
Jag har ju en gammal hederlig spis så här är det bara att bränna ner huset om man är oförsiktig :O

Anonymous said...

Haha Linda,Dante e så fruktansvärt lik Ludwig i mycket hihi därför krävde jag en ny spis med barnskydd(går ju bara som vi bor) annars får man väl snällt öppna plånboken själv kram A-C