Saturday, September 3, 2011

Another day i mitt glamorösa liv

Idag har vi jobbat lite, min skatt och jag.
Vi skruvade ihop en bänk med nöd och näppe.
Vilken förbaskat kass beskrivning.
Jag inbillar mig att jag inte är helt usel när det gäller sånt där, jag har väl monterat ett hundratal ikea möbler i mina dagar och säkert lika många andra möbler från andra ställen.
Säga vad man vill om ikea, men de har ordentliga beskrivningar iaf.
Så var inte fallet med den här jävla bänken och Dante frågade mer än en gång 'ska du skrika nu mamma?'
Nä, jag bet ihop hårt gjorde om , gjorde rätt och fick ihop den där bänken tillslut.
Vi var och slängde en massa bråte i containern åkte hem igen och klippte gräset, till och med kantklippte vilket rakt inte händer varje gång.
Vi var hos mormor och morfar och åt middag, det serverades färsk, stekt torsk, kokt potatis, romsås, gröna ärtor och rårivna morötter. Yummi yummi.
Väl hemma igen har jag flyttat runt saker, 'spelat' tennis med Dante, ställt iordning grejer som ska upp på vinden, lekt kurragömma med Dante, lagt undan ren tvätt, tömt en maskin disk, lekt hinderbanahoppning med Dante, fyllt en ny omgång disk i maskinen, dammsugit och torkat golv.
Nu käkar jag upp Dantes lördagsgodis och en skål chips.
Funderar på att gå och lägga mig men är liksom sockerspeedad..

2 comments:

Sandra said...

Det är nog inte bara socker som håller igång dej haha!

Linda said...

Haha, kanske inte :)