Tuesday, September 20, 2011

Läkarbesök och lite renovering

Igår var det dags för ett nytt besök hos allergiläkaren.
Jag blir helt vattnig i ögonen av stolthet när min skatt låter sig kläs av, vägas, mätas, lyssnas på, tittas på, klämmas på utan ett endaste pip i protest.
Han gör precis som doktorn säger med ett leende på läpparna.
16,8kg tung och 99 cm lång är mammas ståtliga pojke numera.
När vi var klara där var vi tvugna att åka till det där köpcentrat igen. Inte en endaste protest eller gnäll där heller. Sånt kan göra en mamma lycklig.
När Dante somnat borrade och skruvade jag fast handtagen på dörrarna i tvättstugan.
Blev jättebra. Jag blev liksom varm i kroppen när jag fått dit dem, efter mycket noggrant mätande, lägger vattenpasset på och det är exakt i linje.
Jag undslapp mig ett litet glädjetjut faktist.

No comments: