Monday, September 5, 2011

Men nu är snart måttet rågat..

Pappa ringer mig hit till jobbet och frågar om jag låst och larmat hemma idag.
Jo, det har jag.
Han hade precis talat med rörsnubbechefen som sa att rörsnubben var på väg hem till mig.
Åh... jag har inte fått info, men jag kastar mig iväg hem från jobb på stört.
Ingen rörsnubbe där, men jag lägger nyckel där vi lagt den innan och larmar av.
Speedar tillbaka till jobb.
När jag kommer innan för dörren och sätter ner väskan i fåtöljen på mitt kontor igen får jag sms.
Från rörsnubben.
'hej, jag kommer imorgon och onsdag , jobbar bara halvtid nu, kan du möta upp med nyckel då mvh rörsnubbe'
Det flimrade lite för ögonen och jag fick greppa skrivbordskanten..
Det är ju bara att köra hem igen, ta in nyckel och larma på.
Jag blir så matt..

2 comments:

Mirijam said...

äh vaffan, BYT firma!!!

Linda said...

Ja, jag tänker tanken det ska gudarna veta. Synd att man inte vet vad som ska hända i förväg då hade jag ju bytt i somras.. för jag lär ju inte få en annan firma som gör jobbet i morgon, eller den här vecka.. och om allt går som det ska nu då, så är det ju klart på onsdag..