Thursday, September 1, 2011

Lyckan i ett par byxor

Jag hade en överraskning till min skatt igår när jag hämtade på dagis.
Den låg i bilen och väntade och Dante sprang nyfiket med ett stort leende på läpparna för att kolla.
Leendet blev ännu bredare när han fick se vad det var.
Ett par 'riktiga' jobbarbrallor.
Han satt som på nålar med byxorna i knät hela vägen hem och väl hemma hade han inte ens tid att gå in utan satte sig ute på trappan, klädde av sig byxorna han hade på sig och drog på de nya. Vi var ju tvugna att inviga de nya brallorna så vi röjde ute en stund, flyttade grejer från altanen och ner i skjulet och lite sånt där.
Ja, det var väl det vettiga jag fick gjort igår... Var helt sjukt trött och kröp isäng redan vid halv elva.
Jag väcktes vid halv 4 av att Dante pep efter en flaska mjölk.
Vi gick upp och kissade men någon mjölk fick han inte.
Han sover ju nästan alltid nätterna igenom numera och normalt hade jag säkert klivit upp och gett honom en flaska, men nej. Inte den här gången. Vi ska inte lägga oss till med några nya jobbiga vanor nu inte.
Han somnade om efter att ha gnällt och hållit på i sisådär trekvart. Fan vad uthållig han är min lilla Tarzan..
Lika sjukt trött idag alltså.










2 comments:

Sandra said...

Lille snickarplutt, gu så sött!

Linda said...

Hehe eller hur :)