Wednesday, September 21, 2011

Hål i huvudet

Idag går jag runt med ett hål i huvudet, ett hål på magen och ett på ryggen.
Tog bort några leverfläckar igår.
Den där i huvudet blödde som satan så jag såg ut som ett olycksoffer med håret fullt av blod när jag äntligen kom mig därifrån. Fick ligga en lång stund på britsen medans läkaren tryckte med en kompress och försökte stoppa blodet.
Idag är det en stor krater där, ser läbbigt ut, men det läker ju och den där läbbiga grejen jag hade där innan var inte heller särskilt charmig.
Ett gigantiskt minus i det hela är ju att det följde med en tuss ytterst välbehövligt hår samtidigt de tog bort den där vårtan eller vad det nu var.
Aldrig får man vara helt nöjd.
När jag visade mina plåster för Dante lade han pannan i djupa veck, frågade vad jag gjort, om det gjorde ont och så skulle han förstås blåsa bort det onda.
' Vi får vara försiktiga med dig i dag då mamma så det inte blöder mera'
Älskar ihjäl honom.

No comments: