Wednesday, September 7, 2011

Det går bättre igen

Jodå, rörsnubben hade vart hemma igår. Han var ju långt ifrån klar, men hade iaf kommit en bit på väg. Han ska ju vara klar idag sa han så jag hoppashoppashoppas att det stämmer, men jag tar ingenting för givet när det gäller det där längre..
Men det hade ju vart himla kul om det var så, så att jag kunde sätta på skåpsluckor och fylla underskåpen iaf. Överskåpen kommer upp när pappa kan tänka sig att hjälpa mig med det, jag vågar inte ge mig på att borra i kakel själv, hade vart ett elände om jag spräckte en platta.
Jag satte direkt kurs ut till tältet för att inspektera, det regnade ju igår oxå så jag visste inte riktigt vad jag kunde vänta för mayhem därute mig men till min stora glädje hade det inte regnat in! Märkligt, men jag tackar och tar emot och glädjetjuter lite.
Regnet fortsatte hela kvällen, samtidigt som blåsten tog fart.
Jag spejade oroligt ut på det där tältet... kollade innan jag kröp isäng och såg att det bildades en svacka vid övergång tak/vägg på ett ställe där det samlades vatten. Åhhh. så kan det såklart inte vara, taket kan ju spricka om det vill sig illa... what to do.
Måste ju stötta upp taket där på något sätt så att det inte blir en sådan pool.. jag yrar ut barfota i morgonrocken drar fram ett bord, ställer en stege ovanpå det för att kunna stötta upp.
Nej, för lågt.. in och rotar fram tupperwareburkar i samma storlek att ställa stegen på, det gick bättre. En handduk, en mindre stege ett par av Dantes spadar och småkrattor fick oxå fungera som hjälpmedel innan jag kände mig lugn nog att krypa isäng.
Jag gick raka vägen dit ut när jag vaknat och jo, min ställning fyllt sin fuktion. Däremot hängde taket ner i en stor pool på ett annat ställe. Tömde såklart det.
Så tröttsamt... nu får det tamejfan sluta regna och blåsa, det där tältet ger mig magsår..

No comments: