Tuesday, September 6, 2011

Det går sådär bra nu..

Igår var det dags för ännu ett besök på köpcentrat. Systemet och mataffären närmare bestämt.
Här ösregnade och blåste ju hela dagen och jag var lite orolig över tältet.
Gick ut där för att kolla så fort jag kom hem.
Jo, det klart det läckt in.. Där var en stor pöl mitt i.
Hysterifnitter följde tillsammans med fem cig på raken.
Jag fick verkligen lägga band på mig för att inte riva hela jävla tälthelvetet där och då.
Djupa andetag.
Okej, det går att hänga något i takstolparna som fångar upp vattnet hoppas jag.. kan inte se var det är hål och droppat.. knepigt. Men enligt prognosen ska det bli fint väder så jag hoppas på det, då är det ju skitsamma.
Ja, jag låter väl tältskrället stå kvar ett tag till..
Det är massor att göra och fixa men jag stod mest med pannan i djupa veck och hakan i handen där jag gick runt hemma och försökte komma på en plan B, utifallatt.
Men.. med de vännerna som kommer vet jag att det blir bra, oavsett. kan inte bli tråkigt eller misslyckat med så roliga människor. och möcke brännvin.

2 comments:

Sandra said...

Nä skit i tältjäveln! Vi får kramas o hålla värmen hehe :)..sen hjälper nog drycken till oxå tror jag! Ses snart vännen!! KRAMIZZ

Linda said...

Ja jag har fyra värmefläktar och en infrapelare så jag hoppas vi ska hålla oss varma :) Men det är ju framförallt när vi äter som vi kommer sitta där gissar jag, sedan hamnar man ju lite var som helst :) Och mycket riktigt, drycken värmer gott :))
C u soon! Kram