Saturday, September 24, 2011

Myslördag

Idag har vi haft en riktigt härlig dag.
Den började med att jag kände ett litet gos som kröp in under mitt täcke, lade armen om min hals och gnussade in näsan under örat på mig.
'Du är min allra bästa mamma'
Så hög mysfaktor att man nästan sprängs.
Vi gjorde oss klara och gav oss av till Emaus.
Vi herjade runt i en timma innan vi fick sällskap av Jenny, Lucas, lilla Elyssa, Therese och Wille.
Lek, fika, mera lek och bus i över fyra timmar blev det innan vi gav oss av hemåt igen.
Vi var hemma och lämnade bilen, tog fram vagnen och promenerade hem till Jenny, Lucas och bäbisElyssa.
Fika, mat, efterrätt en massa lek och mycket babbel blev det innan vi knallade hemåt i kolmörkret.
Klockan var halv nio, så det var inte direkt natten, men fan vad allt är läbbigare bara för att det är mörkt ute.
Ett gapigt ungdomsgäng höll på att skrämma vettet ur både mig o min skatt.
Jag försöker förstås spela orädd och cool för fröet men inombords darrar jag lite och ser värsta scenariot för mig. Alltså att vi bli överfallan, rånade och gud vet allt för vidrigheter.
Men, vi kom hen utan minsta skråma.





Yyeeehaaa




No comments: