Thursday, September 22, 2011

Latar mig

Fröet hade inte sovit middag på dagis igår.
Det märktes, han var helt lealös av trötthet.
Det tog inte många minuter för honom att somna när jag nattade den lilla tröttmössan redan innan kl 7..
Så hade jag alltså en hel kväll, massor av timmar att få en massa saker gjorda.
Men jag fick inte gjort så mycket utöver det vanliga plocket med disk och tvätt. Stod och klurade på hur jag ska bygga ett 'skåp' ovanför torkskåpet, vad jag behöver för grejor, vilka mått, hur jag ska få till det snyggast och sånt.
Men annars satt jag mest på hängröven.
Doktorn sa ju att jag skulle ta det lugnt ett par dagar med tanke på den där kratern jag har i huvudet, så att det inte börjar blöda igen.
'Ett par' betyder ju två, så igår var det på doktorns order alltså..
Ikväll är det upp till mig.

No comments: