Tuesday, September 27, 2011

Inte direkt någon Hollywoodfru..

Igår eftermiddag ösregnade det här.
När jag svänger in på gården hemma ser jag hur det svämmar över i hängrännan på framsidan.
Just det ja.... den skulle jag ju ha rensat.
Jaha, det vara bara att dra på oss regnkläder och dra fram stegen.
Jag fick rafsat rent däruppe och tog ett varv runt huset för att kolla när jag ändå höll på.
Dante tjöt lyckligt och doppade sig i diket, körde runt i vattenpölarna med sin lilla snöskyffel och så gjorde vi små båtar som flöt iväg med en väldig fart.
Han var inte alls redo att gå in när jag var det men tråkmamman tvingade honom..
Han är lite för liten ännu för att vara ute och ensam leka i ett dike fullt av vatten och jag är för gammal för att orka hålla på i evigheter.
Jag lägger in veto.










No comments: