Thursday, September 29, 2011

My favourite waste of time..

När vi åkte till dagis frågade Dante vem som skulle hämta honom på eftermiddagen.
Jag skulle ju hämta precis som vanligt.
Men han ville att mormor skulle hämta..
Vad är det för mormor-fas han fått plötsligt?
Jag frågade henne om hon kunde hämta och som tur var kunde hon, när jag ringde för att informera dagis hade Dante redan berättat att mormor skulle hämta.
Detta gav mig tillfälle att ge mig av på lite äventyr efter jobbet. Närmare bestämt köpcentrat.
Några nödvändigheter inhandlades, Dante fick 2 par byxor, en tröja, kalsonger och ett par skor. Skorna var inte absolut nödvändigt kanske men vem kan motstå ett par basketkängor i svart (fejk)skinn liksom? Ah, dör så fina! Och billiga, så det var bara att slå till.
Jag utnyttjade ännu ett presentkort och köpte mig ett par svarta stretchjeans i lite blank look. Filippa K för det inte så billiga priset av 1100 sek.
Men, dessa byxorna var helt jävla magiska att få på sig och jag vet att jag kommer använda dem var och varannan dag, då svarta, smala strechjeans är min favvolook och de jag har är grådassiga av att ha blivit tvättade ett tusental gånger ungefär.
Värt det alltså, och särskilt när jag hade presentkort på mer än hälften, lövin' it!
Lite drygt en timma spenderades i klädaffärerna innan jag gav mig av hemåt igen för att hämta min skatt hemma hos mormor.
Hjälpte mormor att dra slingor i håret innan vi åkte hem till oss för att packa upp alla fynd och styra med dagens måsten på hemmaplan.






Fick ett ytterst ovanligt infall och modebloggar min makalösa jeansröv i tajta, lite blanka, dyra, nya favoritbrallor. Fast jag är ju en så sabla kass fotograf att jag såklart har fel inställning eller något på mobilkameran så att de inte alls ser särskilt blanka ut. Inte särskilt svarta heller.. En röv bara.. Äh..

2 comments:

Sandra said...

Din rövare hehe!,,Najsigt på en fine rumpis :)

Linda said...

Haha, brallorna är helt underbara, röven är en alldeles mjuk och cellulitig hängröv, men de där jenasen är bra kamouflage. Magiska jeans alltså :)