Monday, September 26, 2011

Slöhög

Söndag.
Jenny undrade om vi ville följa med på bio, men jag tackade nej, var tvungen att klippa gräset och helst röja en jäkla massa i min vildvuxna trädgård.
Klippte gräset gjorde jag, röjde altanen och ställde in utemöblerna, alltmedan Dante sprang runt benen på mig. Det tog några timmar och sedan tog krafterna slut.
Jag var verkligen helt färdig.
Fick i oss lite middag och piggnade väl till lite, men jag kände mig verkligen inte helt hundra.
Jag tvingade mig att gå bort till lekparken en stund och hur jobbigt är det liksom? Inte ett jäkla dugg.
Eftersom jag inte vill att Dante ska sitta och glo på tv dagarna i ända så är det bara att rycka upp sig och släpa iväg hängröven..
När Dante skulle nattas var han såå ledsen, 'jag vill att mormor ska natta mig! jag ääälskar mormor' grät han.
Lelle gubben..
Han har gjort det några kvällar men jag har lyckats prata bort honom, men igår var det som förgjort. Så vi ringde mormor som såklart kastade sig i bilen och kom på stört för att natta flingan.
Tur att hon bara bor några hundra meter bort..
Resten av kvällen spenderades i ett mer eller mindre vegetativt stadie. Rörde mig fan inte mer än nödvändigt.
Usch.


2 comments:

Sandra said...

Tur att vi känner att vi lever med de energiska små bröderna! :) Jisses Amalia..pussa plutt! Han e ju så fin..<3

Linda said...

Ja det är då säkert :) Detsamma till lillebror!