Monday, September 19, 2011

Partytajm

Söndagen betydde barnkalas hemma hos Lucas.
Vädret var halvtaskigt med regnet hängande i luften, men jag tvingade mig att ta vagnen och promenera dit ändå. Det är inte särskilt långt och jag kan minsann behöva röra den allt bredare hängröven.
Vi fick som vanligt en massa smarrig mat, precis som barnen, god efterrätt och fröna fick gottepåse.
Dessutom fanns där två 'stora' tjejer som agerade lekledare och barnpassare så de tog med fröna på skattjakt och till lekparken. Det kallar jag service! Vi mammor fick alltså en stunds ostört babbel. Härligt.
Vi promenerade hemåt tre och en halv timma senare, lyckades slippa regnet som kom strax efter vi kom hem igen. Tur.
Dante var inte riktigt sig själv lite stötvis sådär under dagen, och när vi kom hem var han otroligt gnällig och pipig.
Han fick ett mindre sammanbrott när jag började prata om att bada så vi struntade i det och stoppade honom i säng bra mycket tidigare än vanligt. Han slocknade så fort jag stängt boken och då var klockan 7.
Mammas lilla tröttmössa.. Hoppas att det bara är trötthet och inte ett förstadie till vattkoppor som går på hans dagis nu..

No comments: