Saturday, November 8, 2008

Efter en vilokväll

Idag har det gått ytterligare lite framåt här hemma.
Listerna i taket i badrummet är uppe.
Spegeln är uppe.
Nu ska jag bara borra upp skenan till duschdraperiet sedan är det bara en handdukshängare som saknas!!
Jag har spacklat lite på köksuckorna jag skrapat och målat ytterligare en bit vägg i hallen/köket.
Maskeringen tar ju forever...
Pappa skrattade gott när han såg köksskåpen jag gjort klara med handtag o allt.
Det gjorde inte jag.
Det ser förjävligt ut.
Jag använde ena befintliga hålet till handtaget, mätte asnoga, måttade med handtagen, mätte igen, markerade, borrade, monterade handtagen och hängde upp skåpen.
Tror ni inte på faaaan att själva skåpen faktiskt inte hänger helt i fas med varandra!!
Ena är ca 5mm högre än det andra, alltså kommer inte handtagen precis jämnt.
Plus att trots mitt minutiösa mätande så blev det någon mm off, och det syns ju supertydligt när det är långa raka handtag som ska löpa brevid varandra.
"Jag ska hänga upp de andra skåpen och mäta på plats innan jag borrar" sa jag med en klump i halsen.
" Hahhahaaaaaa, jag kan hjälpa dig med det där gumman" skrattade pappa.
Ja, jag tänker inte protestera.

No comments: