Sunday, November 30, 2008

Liket är flyttat

Kattliket är bortforslad till ett buskage långt bak i trädgården.
När jag bar bort den var det med darrande armar så snabbt benen bar mig över hala, blöta löv och det enda jag tänkte på var "Jurkyrkogården".
"It will come back to haunt me..
Tänk om den sitter på trappan i morgon och tigger mat o vatten med lysgröna ögon.
Tänk om jag vaknar av att det jamar skithögt på altanen inatt.
Tänk om den ligger i bakhåll och flyger fram och hugger mig i hälsenan mig så fort vi kliver utanför huset.
Men... jag har ju inte dödat den... skulle den vara förbannad på mig ändå?
För att jag begraver den under lite granris?
Vad fan skulle den dö just i min rabatt för??"

Hade den sprätt till minsta lilla så hade jag fanimej skitit ner mig och skrikit mig hes.

4 comments:

Sofie said...

Gick de o sova inatt eller höll katten dej vaken?
Bor du kvar i Lysekil??

Puss o kram

Linda said...

jorå, det gick bra att sova inatt! iaf väcktes jag inte av jamanden:-)
nix, lysekil är utbytt mot uddevalla sedan augusti i år!
puss o kram

Sofie said...

Mm, ibland slår jag till med mitt tänkande =) O så tänkte jag ta mig i kragen när jag kommer hem o komma o hälsa på dej o lilla Dante. O de kan hända att jag bli trollhättebo inom de närmsta året. Min kärlek kommer antagligen flytta dit o jag me honom!!

Kram på er!!

Linda said...

vad roligt! du är så välkommen så!