Sunday, November 30, 2008

Det är en sådan där dag idag...

Jag hade allt lite feber i morse oxå, men är ändå lite rastlös så jag började fixa med lite grejjer.
Det skulle jag nog låtit bli idag...
Jag lånade borr utav pappa igår och nu är skåpet monterat och klart.
Dörren ska på och jag ser till min fasa och förbannelse att gångjärnen inte passar!!!
Va faaaaaaaaaaaasen!
Det är förborrade hål och utrymme i metallen där det ska sitta men nä.. det är ca fem mm för smalt.
Tandagnisslan...
Batteriet tog slut i fjärrisen.
Jag har AA batterier, D batterier, och C batterier.
Men självklart var det AAA jag behövde.
När jag gräver i lådan så åker locket av burken med skruvar o plugg och alla femhundra sprider sig i lådan.
När jag ilsket ska gräva upp dem igen råkar jag riva ur en påse med flörtkulor från något gammalt jäkla pyssel.
De spred sig över köksgolvet till mitt ilskna skrikande.


Men nu till det absolut värsta hittills.....
Jag hör att det är ett herrans liv på skator och kråkor vid min altan.
Jag går dit och kollar, och vad ser jag....
Jo, till min fasa ser jag att den här ligger i min rabatt:



En död katt!!!

Fruktansvärt!!!!

Vad gör jag nu?? Jag vet ärligt talat inte om jag pallar ta en spade o forsla bort den med...

Jag kan inte se att den har ett halsband heller annars hade jag ju ringt ägaren...

Men jag vill ju definitivt inte att den ligger där och blir upphackad...

Gnäll

Vad gör jag??????

5 comments:

Sandra said...

Stackars kise=(

Tjoxen said...

Den kanske bara låg och vilade sig? Det ser mjukt och mysigt ut ju. Om jag hade varit katt så hade det där varit platsen jag lagt mig för att vila.

Linda said...

Mikael: i så fall var den grym på att spela död. likstelhet o rubbet.

Tjoxen said...

Linda: kunde du bära den i ena bakbenet och den liksom stack rakt ut??

Linda said...

nu var det ju inte så att jag lattjade med den innan jag täckte den med granris, men jag tror inte jag skulle kunna bära den på det viset. Den var nog ganska nydöd och inte hård som en planka ännu. men den hade nog bara vikt sig lite.