Thursday, November 13, 2008

Nu e måttet rågat

Det fälldes ju 12 st bautastora träd från min trädgård.
Jag fick offert på att det skulle kosta 15.000 kr.
Jag talade med dem när de var där och det kom fram att 1 meters bitarna de skulle stycka träden i "hamnar där de hamnar" i trädgården.
Jag var inte nöjd med det, för hur fan ska man kunna rubba en sådan stubbe med en diameter på en dryg halvmeter, den största var drygt en meter?
De väger ju hur mycket som helst.
I stället kom vi överens om att de skulle kapas i tremeters längder och staplas längst bak i trädgården.
"Då får vi nog ta betalt för en timmas arbetstid till"
"Helt okej" sa jag.
Nu kom fakturan.
Den är på 27.129 kr.
Jag blir så förbannad att skallen håller på att implodera.
Jag kommer att gå runt med ett svart hål mellan axlarna.

5 comments:

Charlies mamma said...

Men jeeeessus vad med pengar!!!! Gasch! Men alltså det e vansinne att ta så mkt betalt måste jag säga. 2260:- per träd....?? Eh va fan! Hur länge höll de på?

Linda said...

Visst är det hutlöst, och en 80% ökning jämfört med offerten.I helvete heller!
De har debiterat 22 timmar...hmmm

Sandra said...

Shit alltså, kan de göra så när man kommit överens om ett pris? Helvete vad dyrt, hoppas du skiter pengar;)
Kram

Mirijam said...

Vaffan, så kan dom ju inte göra! Ni hade ju kommit överens om ett pris!!!

Linda said...

nä, så kan de inte göra. Jag visste att det ju skulle bli lite dyrare men inte 12 000 spänn dyrare.
Jag tror inte de tänkte på att jag är en hormonstinn singelkärring som får för lite sömn...
They won´t know what hit them...