Friday, November 21, 2008

Full med prickar

Nu har Dante en stooor plåsterlapp på ryggen som täcker pricktesten som ska sitta tills på söndag.
När vi kom dit skulle de först gör en test på armen för majs och Nutramigen.
Nutramigen är det mjölkfria tillskottet han äter.
Sköterskan kollade i sitt skåp men kunde inte hitta Nutra burken.
"jag har ju med mig annars" sa jag
"Åhhhh, fast bara färdigblandat eller?"
"Nej då, pulver och hett vatten i termos"
De ojade sig om vilken tur osv.
När vi sedan skulle vänta en liten stund på att det skulle ge ev utslag och plåstret skulle fixas så fick vi vänta i väntrummet.
Jag skulle till att sträcka mig efter min burk Nutra, men sköterskan sa
"jag ska bara fixa lite till där..."
"Öhh, okej.."
När allt sedan var klart, jag hade svabbat halva golvet efter Dantes kräkningar och bytt kläder på honom två gånger och vi skulle gå säger jag:
"Du kan ju ta lite Nutrapulver om du vill, så ni har till nästa som behöver testa sig"
"Ja det har jag redan gjort, jag fyllde en liten burk, du får dem ju på recept så de är ju inte så dyra för dig"
Jävlar vad paff jag blev!!
Nog för att jag erbjöd henne at ta lite, men att ta på eget bevåg tyckte jag allt var lite fräckt.
Dessutom kan jag ju tillägga att jag förvisso fått just det burken på recept, men att jag köpt flera stycken själv innan jag fick receptet.
De kostar 190 kronor styck de där burkarna, som räcker i tre- fyra dagar.
Nä, jag tyckte allt att hon kunde ha frågat mig innan hon tog.

1 comment:

Siv said...

Jepps, det var fräckt. Det är då man(=jag) önskar man(=jag) hade mer mål i mun och fick ur mig något oförskämt. För så gör man(=hon) faktiskt inte! När hon lämnade tillbaka burken kunde hon i så fall sagt "Jag tog lite, jag hoppas det var ok", eller i bästa fall då inte tagit nått alls ännu...