Thursday, November 6, 2008

Handywoman

Jag gillar verkligen att snickra, hamra bygga IKEA möbler och sånt.
Måla är inte lika kul..
Maskera.. hjälp vad trist.
Ta bort maskeringen oxå... speciellt som jag var korkad nog att låta den sitta medan färgen torkade. Ja, då följde ju färgen med, och även lite tapet här och där så jag fick gå o dutta i efteråt.
Roligare kan man ha. Och snyggare kan det bli.
Det blir inte heller en spikrak linje mellan målad tapet och list. Strukturtapeten gör att färgen liksom flyter under maskeringen lite här o där. Mycket irriterande, men förhoppningsvis inget man lägger märke till jättemycket.
Jag provade med att pressa en bred spackelspade mot kanten och måla mot den men det funkade inte heller så bra.
Jag har i alla fall kommi ytterligare en bit på väg(g)en med målningen.

No comments: