Monday, November 24, 2008

Min stackars lille krake

Nu har vi vart på NÄL och kollat resultatet på patchtestet Dante haft under helgen.
Skalan de använde var från - till +++, då - var ingen reaktion och +++ jätte stark reaktion.
Dante hade + på vete, havre, råg och Nutramigen (mjölkfritt tillägg).
Han hade ++ på majs och soja.
Förutom ägg då som vi fick reda på på u-a sjukhus i veckan.
Undra på att han har haft ont i magen....
Vi har fått en ny tid på Uddevalla sjukhus för att träffa läkaren igen och en dietist.
Fram tills dess skulle han äta som han gör nu.
" Men, han får ju Nutramigen och havre o majs gröt. Det känns ju inte alls bra att ge honom nu när jag vet att han reagerar på det" sa jag
"Nä.... du kan ju kanske byta ut gröten då.. Men du får inte börja laborera själv alltså" sa läkaren
Hepp...
Nu har vi iaf vart och köpt ris och banangröt.
Jag fattar inte varför jag ska fortsätta ge honom Nutramigen när han inte gett utslag på mjölk..
Men det finns säkert en poäng i att göra som de säger.

No comments: