Tuesday, November 18, 2008

Åååååhhhhhh

Jag går runt här hemma och fixar lite.
Ser att lampan för internet anslutningen lyser på modemet igen. Jihooo.
Jag är lite frusen så jag tar fram en nytvättad gosig kofta och sveper in mig i, tar min kopp nyponte och sätter mig vid datorn.
Dante har sovit färdigt sin lilla powernap och ropar.
Jag hämtar honom och sätter honom i mitt knä.
Efter 30 sekunder ungerfär kommer det en spya farande.
Jag hinner få tag i hans haklapp och fånga en hel del där.
Tittar ner på mig själv och det är bara en liten klatt på byxan.
Fan vad bra! Koftan klarade sig!
Men... så känner jag hur värmen sprider sig vid höften.
Jag öppnar koftan och där hänger spyan, stor som en disktrasa utsmetad på insidan koftan, tröjan och brallorna
Jag blir så trött...

2 comments:

Sivan said...

Det är ett under att han lever. Det kan inte vara mycket näring som stannar kvar där...

Linda said...

jag kan bara hålla med.