Thursday, November 6, 2008

Hur hungrig kan man vara?

Igår natt var en ganska normal natt med Dante.
Vid 20,30 tiden fick han nattflaskan, 200 ml ersättning sög han i sig.
Det är normalt att han äter mellan 150-200 ml vid den tiden.
Kl 23 vaknade han och skrek, han fick 100 ml ersättning och somnade om efter en stund.
Kl 02,30 vaknade han och skrek. Han fick amma och somnade om efter knappt en timma.
Kl 05 vaknade han och skrek. Han fick 100 ml ersättning som han sög i sig och somnade om efter ungefär 45 min.
Kl 07 vaknade han och skrek. Han fick amma och han sög ivrigt.
Alltså, är detta verkligen normalt??
Nu vet jag ju inte hur mycket han får i sig när han ammar, men jag hör ju hur han sväljer och att han får i sig. Det blir ju uppåt en halvliter bara under natten!

2 comments:

Anonymous said...

Låter precis som Hampus matvanor. Fast nu har jag börjat med nappen istället för bröstet på natten så inatt åt han bara 23.00 och sedan 04.40 nästa gång....

Linda said...

Låter underbart!! Napp testas hela tiden, silikon, latex... jag tänker inte ge mig!