Saturday, November 29, 2008

Snörvel.

I eftermiddags kom brorsdottern för att stanna över natten hos mig o Dante.
Mormor var kvar och underhöll barnen medans jag målade klart.
När jag duschat o bytt arbetskläder till vanliga gick vi i samlad trupp hem till mormor o morfar för att käka kvällsmat.
Under tiden jag tuggar i mig en skinkmacka med massa senap känner jag hur jag börjar frysa, ögonen tåras, huvudvärken kommer krypade och nackan känns stel.
Ohnoo...
Mamma såg på mig att jag inte mådde prima o bad mig lägga mig en stund.
Det gjorde jag.
En halvtimma låg jag o frös och kunde inte alls slappna av.
Stackars Alice stannade kvar hos mormor när jag och Dante knatade hemåt.
38,4 i feber.
Sablar...
En tablett, en kopp te och med alla pyjamasar jag äger under morgonrocken kan jag tvinga mig att uppdatera min blogg innan jag kryper i säng.
Hoppas det gått över till i morgon.

No comments: