Thursday, November 13, 2008

Ingen renovering idag heller

Och dammråttorna virvlar runt benen.
Tur att Dante har gåstolen att brassa runt i numera, så vi kan skippa filten i några dagar tills jag dammsugit.
Efter jobbet åkte vi ut till Torp igen.
Vi handlade all mat till dopet på söndag.
Nästan allt iaf. Skönt.
Sedan gick vi ännu ett par varv i affärerna för att leta en topp till mig.
Jag såg en kanonfin topp, fast i fel färg.
Jag ville ha den i en mörklila, den som fanns var knallblålila.
Typiskt. Bara att leta vidare.
Efter ett antal timmars letande med sjunkande blodsocker och en mycket trött bebis på armen kommer jag ut med en påse.
I den ligger en stressinköpt skitfin topp i fel knallblålila färg.
Jag har inte ens tagit in påsen från bilen. Den åker tillbaka i morgon.
Jag såg att den fanns i svart oxå....
Fast det vill jag inte ha på dopet, men herregud man ska väl på annat kalas någongång?!
Jag har ju bara femhundrafemtiofem andra svarta toppar i garderoben så en till hit eller dit...

No comments: