Tuesday, December 21, 2010

Börjar känna av stressen

Plötsligt slog det mig att julafton är på fredag.
Fredag!
Jag har vart helt inställd på att det var på lördag så nu känner jag hur stressen kryper i varje cell av min kropp.
24 timmar försvann i ett nafs.
Jag har flera julklappar kvar att köpa, mat att laga, ett hem att pynta, snö att skotta, renovering utföra, en liten att ta hand om och ett jobb att sköta.
Gah.
Men, jag har suttit i samma sits förr om åren och jag har hunnit då med.
Igår gjorde mormor en hjälteinsats som ringde från köpcentrat och frågade om jag behövde något i affären.
Åhhh, lycka!
Hon fick en hel lista med saker att handla.
Så otroligt skönt att slippa dra med en liten pojke dit ut efter en lång dag på dagis.
Särskilt som han inte sovit igår.
Han håller på att 'skolas in' på sin nya avdelning och tanken var att han skulle sova middag där igår.
Han sov inte en blund tydligen.
Det märktes.
Han var så trött att han började gråta för att jag tog av vanten på fel sätt.
Lille göbben.
Han slocknade vid 19 tiden och jag hade massor av tid till mitt förfogande.
Jag gjorde iordning julkorten, målade ett lager färg på toadörren, bände ner taklisterna därinne, sågade till och fick upp en golvlist vid ytterdörren där jag just målat, sågade till en griffeltavla Dante fått av Ludwig, försökte få upp den på väggen i hans rum, men måste fixa bättre krokar och lite annat småpillande.
Herregud vad mycket man hinner på några få timmar om man lägger manken till.

No comments: