Monday, December 13, 2010

Jag är en julegris in the making

Det var dags för julbord med jobbet och det bar iväg till Strömstad med halva bohaget packat i bilen.
Man fattar inte hur mycket det blir extra när man ska packa mat och sånt till min lille allerigker. Inte bara maten utan, vattenkokare, extra kylväskor och alla möjliga sorters verktyg och utrustning man kan tänkas behöva oxå..
Ny kylväska inhandlad, en sådan där elektrisk sak om man pluggar in med sladd i uttaget. Svinbra. Kylklampar räcker ju inte så många timmar precis.
Maten var okej och min skatt var fullkomligt exemplarisk och på strålande humör ända tills det var dags att natta sig vid 22.30 tiden.
Inte heller det var några problem utan han somnade utan omsvep.
Jag fick nöja mig med att kvällen var över då och krypa ner jag oxå.
Så börjar fröet hosta.
Och hosta och hosta och, jodå, där kom den, spyan.
Jag märkte vad som var i görningen och samtidigt som jag lyfter upp honom, och svägner runt honom för att hänga honom över sängkanten spyr han.
Det resulterade ju i att det sprutade ner hela dubbelsängen.
Och golvet.
Jag städade upp så gott jag kunde och försökte ringa receptionen.
Fyra gånger och säkert 30 sinaler varje gång.
Inget svar.
Nä nu..
Skulle jag behöva stega ner bland festfolket, osminkad, i nerkräksad nattsärk med barnet under armen?
Skulle väl faen inte tro det!
Ringde runt till mina kollegor och efter många om och men var det någon som hörde sin telefon i barlarmet och fick kontaktat receptionen.
Nya lakan och handdukar levererades.
Så insåg jag att vi fått två uppsättningar underlakan men inga påslakan.
Åh fukk it, jag bäddade med det som erbjöds och äntligen kunde min skatt få somna om.

No comments: