Saturday, December 4, 2010

Sovmorgon de luxe

Jag höll på med en massa småpillande och donande igår kväll och klockan blev sent innan Dante kom i säng och svinsent innan jag kom isäng.
Så, imorse vid 7 tiden när Dante började vakna till var jag helt medvetslös av trötthet.
Jag ilade upp och gjorde en morgonflarra med mjölk och petade i honom innan hann kvicknade till på allvar.
Succé god dammit!
Han snarkade vidare till kvart över tio!!
Jag låg vaken från halv åtta och gjorde mitt allra bästa för att somna om och samtidigt intala mig om att han för bövelen inte ligger där och slutar andas utan att han sover!
När tusan ska jag sluta oroa mig för att han dör i sömnen?
Jaja, jag låg och småslumrade i alla fall och det var ljuvligt!!
Väldigt olikt mig dessutom som normalt får ångest om jag ser att klockan är efter nio när jag vaknar.
Här är ju massvis med snö så det där med sysselsättning under dagen var inga större problem.
Vi skottade, åkte pulka, pulsade långt ner i trädgården och lade ut nötter till ekorren och gjorde snöänglar innan vi gick in och lagade middag.
En sväng ute i snön blev det på eftermiddagen oxå innan det var dags för lördagsgotteri och mys i soffan.

2 comments:

Åsa said...

Hahaha, jag satte precis samma runrik som statusrad på Facebook! :-)Låter som en härlig dag :)

Linda said...

Haha, härligt för oss båda alltså :)