Thursday, December 16, 2010

Nu får den där hostan gärna gå över

Dante hade 'bara' 38,2 vid läggdags så det går åt rätt håll med febern iaf.
Däremot hostade han något helt galet mycket i sömnen igår kväll.
Han vaknade till halvt om halvt och pep 'mammaaaa' med tunn liten röst.
Jag hade precis dragit ur den sista biten av mattan så jag tvättade av mig och gick in till honom.
Han satt i mitt knä en stund och hostade så han höll på att tappa andan.
Vi gick ut i köket för en ny dos med hostmedicin och då kom spya nummer 1.
Spya nummer 2 kom efter ännu en sanslös hostattack.
Samma sak med spya nummer 3.
Så ledsen och rädd han blir min lilla flinga.
Den lilla kroppen darrar av utmattning, gråt, feber och för att han fryser.
Jag tröstar med ena armen och torkar kräks med den andra.
Får upp det värsta, fixar lite att dricka till min skatt och går in i sängen igen.
Han håller min hand, tycker sin panna mot min och somnar om.
Vackraste..
Jag torkade klart i köket och röjde undan skräp och mattan jag rivit loss innan det var dags att duscha av mig jobbdamm och kräks.
Klockan var sent innan jag kom isäng.

2 comments:

Åsa said...

Jag tänker att Dante har världens bästa mamma :-) Ha en skön helg!

Linda said...

Åh... och jag tänker att jag har underbara bloggläsare :) Skickar kolor och ger fina kommentarer.
Tusen tack!