Wednesday, December 8, 2010

The electrolux has landed

Diskmaskins leveransen stod och väntade på oss när vi kom hem.
Gubbarna bar in min nya vackra maskin och jag hostade upp betalningen.
Det blev ett redigt jack i renoveringskontot men det får det vara värt!
Men, givetvis kunde inte rörmokaren komma nu... kanske på fredag, men mest troligt i nästa vecka.
Sabla hantverkare!
Samma rörmokare skulle vart hos mig i förra veckan och rivit ur toastol och handfat i lilla toan så jag kan komma vidare med renoveringen därinne, men nej.. inte än alltså.
Nåja, maskinen finns hemma och jag har annat att renovera.
Som att måla dörren, foder, fönstret och knacka kakel därinne.
Igår gjorde jag inget av det utan jag sågade till och spikade fast några lister till Dantes rum.
Men jag kände mig liksom lite småsjuk, trött och frusen, och hade svinont i ryggen efter ännu ett pass med snöskyffeln, så strax före 22 var det lights out och jag snarkade gott tills klockan ringde i morse.
Det betyder att även mitt frö sovit en hel natt utan att vakna!
Kan hända var det för att jag inte höll på att krama, pussa, hålla handen
och lukta honom i nacken när jag kröp i säng, utan han fick sova ostört..
Eller så var det en ren tillfällighet.

2 comments:

åsa said...

ja oj vad ego man är ibland... Pussa, krama, gosa... Men det är ju så mysigt! Låter härligt att maskinen är på G.

Sandra said...

Electrolux är kanon, investerade i en sån för pengar jag fick i 30-års present:) Min bästa inversteringar ever, den kommer att tjäna dig troget....