Friday, December 10, 2010

Julmys på dagis

Kände mig en smula stressad igår.
Hur skulle jag hinna med..
Slutar jobbet 4, hämta liten, åka hem, skotta snömuren som plogen byggt upp så vi kommer in med bilen, mata min skatt, byta kläder på honom, packa ner fika, in i bilen och vara på dagis klockan 5 igen..
Det skulle ju aldrig gå..
Men så ringer mormor.
'Jag har skottat hos er nu och går hem o sätter på lite mat så kan ni komma hit när du hämtat grejorna hemma hos dig'.
Åhhh, vilken gudagåva!
Väl på plats på dagis höll jag på att börja lipa så rörd jag blev när de små sjöng sina fina julsånger de tränat in, knubbiga små händer gjorde rörelser och tomtemössor halkade på sniskan.
Barnen fick måla julgransdekorationer och så blev det såklart fika.
Dante satt som ett ljus och åt sin 'pepparkaka' och drack sin apelsinjuice.
Min fina, fina unge.

No comments: