Monday, December 20, 2010

Så var det lördag igen

Efter en stadig frukost och en massa babbel med kompisen vinkande jag hejdå och gav mig av hemåt i snöfallet.
Jag svängde in på köpcentrat för att handla lite och höll på att inte komma därifrån.
Folk parkerar ju lite hur som helst när man inte ser några rutor för all snö och jag höll på att inte komma ut ur min p-ruta för att folk parkerat så nära inpå.
När jag väl trixat mig ur står det en bil i vägen så jag inte kunde köra framåt.
Tjejen i den bilen bara rycker på axlarna, slår ut med händerna och säger något ilsket till mig innifrån sin bil. Jag gissar något i stil med 'jag kommer fan inte heller någonstans ser du väl'.
Häpp.
Jag får väl backa då.
Nähä, där står det en gubbe och blockerar. Han tänker då rakt inte flytta sig det ser jag ju lång väg.
Han har klart närmast att backa bak jämfört med tjejen så jag viftar åt honom att flytta sig.
Han skakar på huvudet. Icke.
Med sömnbrist i bagaget exploderar jag direkt, stormar ur min bil och stegar bak till honom. Jag ber honom vara så jävla vänlig och backa bak så jag kan komma ut.
Han tjafsar emot och jag gapar och fäktar lite innan han tillslut lägger in backen.
Jag stegar iväg till min bil igen och då kommer en parkeringsvakt och frågar om jag har temprament.
Jags såg för mitt inre hur jag gav honom en jävla propp men gormade bara något om att jag förihelvete inte kan lyfta ut min bil och om folk ändå kunde flytta sig sig så jag kommer härifrån.
Min irritation lade sig inte på säkert en timma..
Väl hemma hos mitt frö igen var dert bara att dra fram de välanvända snöskyfflarna och skotta undan all snö som kommit.
Gud vad snö.
När det var klart svängde vi ihop tacos till tjejkompisarna som kom på besök.
Ena kompisen hade med sig sin lilla Lucas, jämårig med Dante och dessa två stojade som om de vora 10 stycken.
Jösses vilken ljudnivå.
Dante hade ju inte träffat eller lekt med någont barn på över en vecka så han var ju i extas så klart.
De lekte i lite drygt tre timmar och inte en enda gång behövde vi mammor lägga oss i för att det blev bråk eller tårar i leken.
Så himla roligt.
Då gör det inget att de river halva huset och låter därefter. Bara de har kul.
Kompisarna pulsade hemåt i natten.
Snön vräkte ner fortfarande..

No comments: