Wednesday, December 22, 2010

Julstök

Ikväll ska julstöket fortsätta.
Det hade ju vart trevligt att få fram de där 5-6 tomtarna jag faktiskt äger..
Så tänkte jag griljera revben för första gången i mitt liv.
Fick ett infall och köpte grillade i affären för att tag sedan (händer typ en gång vart sjunde år eller så) och Dante glufsade i sig med god aptit till min glädje och förvåning.
Det måste vi ju såklart fixa till då ju!
Skinkan skiter jag i.
Jag har gjort skinka varenda år och varenda år har jag frusit in ungefär halva i tron att jag ska svänga ihop någon pastasås eller nåt på den där biten.
Framåt sommarkanten slänger jag den.
Nä, det blir färdigskivad från charken.
Eller från casa mormor.
Dantes bröd är slut så det måste bakas.
Hans pepparkakor är oxå slut, så de måste bakas även de.
Men först måste vi skotta ute innan vi börjar stöka inne.

No comments: