Friday, December 31, 2010

Kräksjuka in da huse

Vaknade vid 5 snåret natten mellan onsdag och torsdag.
Något var fel..
Jävligt fel.
Kastar av mig täcket och vräker mig ut på toan.
Kräker i badkaret, sätter mig på toan och fortsätter kräka i badkaret.
Tur de är nära varandra de två.
Ja, där satt jag i ett par timmar och kände döden komma allt närmare för varje hulkning.
Jag hör hur Dante vaknar men sitter kvar i sängen.
Jag lyckas krypa in tillhonom och han fråga ' mamma vad gjorde du därinne'
'Mamma är sjuk....har du bajsat?'
'Ja...'
'Kom så tar vi bort det då' sa jag och kryper mot hans rum
'Mamma... varför kryper du?'
'Mamma mår lite dåligt älskling, det är inget farligt'
Vi kommer in i Dantes rum och han ställer sig på alla fyra brevid mig.
Jag tror att han skojar men då kommer det.. han spyr och spyr utan hejd.
Sablar..
Jag torkar ren liten rumpa och golv efter bästa förmåga innan jag måste ge mig in på toan igen.
Resten av dagen är ett töcken av skit, kräks, yrsel och illamående.
Tråkigast var jag att jag fick meddela alla som skulle komma på nyårsbaluns till oss att det nog inte är någon bra idé..
Idag är vi bättre igen, tack o lov är det ju bara rent överjävligt i en dag eller så, men vad sliten man är..
Idag har jag vädrat hela huset, dragit ur alla lakan, lagt ut alla kuddar och täcken på vädring, skurat golv, toa och nerkräkta madrasser och packat kuddar o täcken som ska få tvättas av mormor som har tumlare.
Nu är jag helt slut.
Det blir blåbärssoppa i champagneglaset vid midnatt.

3 comments:

Mirijam said...

STACKARS ER! Åh fy!

(... men du får se det från den ljusa sidan, lite av de där julkalorierna du beklagat dig över kanske försvann?)

Sandra said...

Usch stackare!!! Men du skriver så härligt så jag kan ändå inte låta bli att dra lite på smilbanden när jag läser om ditt tråkiga spyöde.

Hoppas ni mår bra nu!

Gott nytt år!

Kram

Linda said...

Mimsan: gissa vem som vägde sig det först jag gjorde i morse.. -2 wohooo! :)
Fast det lär äl bli +3 om ett par dagar :)
Sandra: ja man får le åt eländet.
Gott nytt år!