Wednesday, December 29, 2010

Plundring

Igår var vi inbjudna till kompisen på julgransplundring.
Det var ett väldans kalajs med smarrig mat, som Dante slukade i ett nafs till min stora överraskning.
Börjar misstänka att hans matvägran har mer med min kokkonst att göra än något annat...
Barnen leker och vi mammor pratar och äter när en av de små plötslig kräker på golvet.
Hoppsan.
Therese fiskade snabbt upp sitt frö och gav sig av hemåt och nu håller vi tummarna att det inte var någon elak kräksjuka han fått..
Och så håller vi tummarna att det inte var något som smittade.
En himla massa fika bjöds det förstås oxå och jag proppade i mig för glatta livet.
Jag är en viljelös slav under fett- och sockerbegäret och jag ger mig hän som aldrig förr.
Precis som mamman proppade Tarzan i sig en massa godis, han fick plocka paket från granen och kanske bäst av allt, leka med sina kompisar, så det var en mycket nöjd liten kille som stuvades in i bilen.
En mycket trött liten kille.
Det tog inte många minuter att få honom att somna när han väl låg nerbäddad.
Jag valde mellan att måla i lilla toan eller röja ur mitt förråd.
Det blev förrådet.
Slängde en jädra massa skit och fick styrt upp lite i oredan.
Skönt.

No comments: