Friday, December 10, 2010

Renovering

Fröet somnade vid halv 9 igår igen och även igår tog det emot att dra fram målarburkarna.
Jag ville helst slänga den gamla kroppen isäng och sova i en vecka, men jag tryckte i mig en trave pepperkakor och fick mig en sockerkick så jag piggnade till lite.
Jag skurade av dörren och fodret, så nu är det klart att bara börja måla.
Sedan högg jag tag i kofot och hammare och började knacka kakel.
Nu snackar vi renovering jag gillar!
*Bangbangbangbang* med flexade muskler!
Tjoho vad roligt!
Det var ganska snabbt avklarat och när det var uppstädat gav jag mig ut i garaget för att måla den andra av Dantes små stolar.
Jag kör ju med sprayfärg, lat (smart) som jag är.
Alltså den stanken...
Jag fick ha vidöppen garagedörr och släppa in alla 10 minusgraderna för att kunna andas överhuvudtaget.
Men jag var ändå helt vimmelkantig när jag vispat över stolen utan att vara särskilt noggrann..
Sen slängde jag mig i säng.

No comments: