Friday, December 3, 2010

Vi var på tigerjakt

Igår kväll var jag och mitt frö, tillsammans med ett gäng vänner, på Mora Träsk.
Vi behövde byta blöja på Dante så fort vi kom fram och gav oss in på toa.
'Mamma, här finns ju inget skötbord!' säger Dante och ser sig omkring på den lilla toaletten.
'Nej, det finns det faktiskt inte. Vi får byta ändå, det går allt bra.'
'Ska jag ligga på golvet då eller?' undrar min fina unge.
Det behövde han inte.
Vi fixade det stående.
Det är sådana där kommentarer som jag tycker är så jävla ljuvliga och liksom visar att han blir så stor, tänker, klurar och uppfattar så mycket om allting runtomkring sig..
Mora Träsk 'konserten' var helt okej.
Tror kanske det hade vart roligare om vi fått plats längre fram där man satt på golvet och liksom var mer 'med' i själva dansandet och sången.
Vi stod långt bak och även om våra ungar dansade med och tittade storögt på gubbarna på scenen så blev det ju en del bus och spring inemellan.
Men mammorna fick snattrat lite och barnen hade roligt vilket ju var poängen med alltihop.

No comments: