Monday, December 27, 2010

Julafton

Jag vaknade av att en liten filur viskade 'mamma....mamma...hej' i örat på mig.
Mitt lilla frö.
Vi åt grötfrukost såklart och sedan var det fullt upp med att förbereda Dantes julmiddag, packa kylbagen, packa ombyte och pyjamas och packa ut allt i bilen tillsammans med julklapparna.
Vi åkte till mormor och morfrar på lullunch. Fröet somnade i en timma vilket var helt perfekt för då hann jag åka hem och åla mig ur kläningen jag tvingat ner den allt bredare hängröven i, och få på mig lite fluffigare kläder att gömma fläsket i.
Vi gav oss av ut på vägarna medans alla andra satt och glodde på Kalles jul och var framme alldeles lagom tills det var slut.
En välkomstglögg slank ner innan det var dags för julmat och frosseriet tog fart.
Tomten kom med en massa fina klappar till både stora och små.
Framförallt de små så klart.
Vi åkte hemåt när mitt frö fått nog av ståhej vilket blev vid 21 tiden.
Var hemma vid 22 snåret, lastade ur bilen och gick igenom klapparna igen och avslutade med att snattra med bästisen i telefon i en timma eller så.
Lyckat det hela.

No comments: