Wednesday, August 31, 2011

I rensartagen

Jag har hämtat mig från min dödsfeber såpass att jag orkade sparka lite fotboll med min skatt när vi kom hem igår.
Han tränade inkast 'så som dom gör på morfars tv' så ville han lära sig att dribbla.
Mina fotbollskunskaper är mycket begränsade men vi gör så gott vi kan. Roligt har vi iaf.
Vi käkade middag som bestod av ett helt oinspirerat ihopsväng av enklaste ingredienser. Så fick jag ett ryck att rensa kylen, kryddskåpet och skåpet med alla plastbyttor.
Herrejävlar... jag är ju en plastbyttehorder..
Jag sparar visst varenda liten plastbytta som jag inbillar mig kan vara något att ha. Men, nu kastade jag varenda glassbytta, räkbytta, kletsalladsbytta och fan vet allt för byttor jag samlat på mig. Två stora IKEA kassar med byttor.
Jo, på sanning!! Jag borde ju fan fotat eländet.. Nu packade jag väl inte så tajt det gick men ändå.. två ikea påsar.. Damn.
Mormor kom förbi med en leverans av ren tvätt, samtidigt som hon hämtade en ny omgång smutsig..
Det tar ju för fasen aldrig slut.. Måtte rörkillen komma imorgon så jag får en fungerande tvättsuga någon gång.. Snälla Gud, han kommer väl?

No comments: