Monday, January 12, 2009

Babymos

Jag höll på att sätta mig på min son idag.
Jag står helt fredligt och diskar när han kommer farande i sin gåstol och kapar hälsenorna.
Jag snubblar bakåt och eftersom huliganen placerat sig där kan jag inte flytta på benen utan välter bakåt med överkroppen.
Jag fick tag i städskåpet och parerade mitt fall vilket resulterar i att jag står i brygga över min son, som med ett stort flin är alldeles ovetande om att han just undgått att bli mosad av morsan med en hårsmån.

4 comments:

Ingrid said...

Ler och ler och ler och ler!
Hittade hit av en slump när jag letade efter Freds värld.

Visst är det underbart att vara mammaledig ibland, det händer nästan alltid spännande saker...

Tillbringar mina dagar i Hunnebostrand med ett litet monster på snart fyra månader. Snart ska vi börja med smakisar - ser fram emot att täcka golvet med byggplast!

Linda said...

Hej Ingrid!
Trevligt att du hittat hit! och jag fick ju vips en ny blogg att läsa! Kul!
Visst är det underbart att vara mamma, men jobbigt oxå ibland:)
Men allt hör till!
Lycka till med smakisarna!
Välkommen åter!

Anonymous said...

Det är här sånt man hade (läs du/jag) vunnit "most funniest homevideo" Gjorde något liknande, fast jag trillade med ryggen/nacken först rakt ner i backen...låg och kved ett tag och undrade om jag levde/blev förlamad eller var ok. Jag var ok förstås men min son skrattade som aldrig förr, han trode att jag gjorde ett clowntrick ;) :)

Linda said...

hehe, sant.
Men tur att det gick bra!:)