Thursday, January 1, 2009

Bryggaren är laddad.

Det blir mycket kaffe idag.
Jag åkte ju på kalaset igår och TACK ni som peppade mig att göra det!
Jag hade så himla trevligt och Dante var fantastisk!
Vi käkade trerätters middag som inleddes med färska räkor, creme fraiche, caviar, rödlök, avocado och citron.
Efter det blev det ryggbiff, potatisgratäng, pepparsås och sallad.
Desserten var någon typ av hemmagjord glass gjord på kesella jordgubb/lime tillsammans med passionsfrukt och jordgubbar.
Herregud vad gott det var!
Tolvslaget firades med några smuttar på att glas skumpa till otroligt mycket fyrverkerier.
Vi hade massor och en redig pjäs sparad till sist, en grand finale liksom.
Den höll på att ta med sig lekstuga, redskapsbod och halva gräsmattan när den smällde av.
Måste vart något fel på den.
Usch, livsfarligt.
Jag klädde på Tarzan i sömnen vid 1 tiden och vi tackade för oss.
Jag hade gärrna stannat en stund till men eftersom jag är en sådan förutseende, ansvarsfull mor så tänkte jag på morgondagen och sa hejdå.
Smart move.
Vi var isäng strax före 2 men jag hade pimplt kaffe ist för drinkar så jag kunde då verkligen inte somna.
Tröttsamt.
Idag är jag alltså helt fördärvad av trötthet, för min son är det morgon kl 6 oavsett.
Men struntsamma, jag hade supertrevligt och är glad att jag åkte dit!
God fortsättning!

1 comment:

Tjoxen said...

Du kommer få ett kanonår!