Wednesday, January 7, 2009

Ännu en grej att fixa

Jag har en barnvagn med dubbla svängbara framhjul.
Dessa är inte längre direkt svängbara utan har kärvat fast.
Kan ju bero på att jag inte tvättat vagnen en enda gång.
Jag har iofs smörjt ett par gånger.
Nu har jag dem låsta så de inte svänger och fungerar som en vanlig klassisk vagn.
Jag inser jag hur fantastiskt bra det är med svängbara framhjul för fy tusan vad tröttsamt och tungkört att behöva lyfta runt vagnen i varenda sväng.
Nu ska jag försöka klura ut hur man tar av hjulen för att rengöra...
Hoppas det bara är att rycka så hårt man kan.
Fast det är ju sällan så enkelt.

3 comments:

Tjoxen said...

Jag hade fixat din barnvagn så himla lätt och enkelt. Jag har ju skills som du kanske sett!

Linda said...

Ja, jag såg oxå att du höll på att såga av dig tummen när du utövade dina skills..;)
Men en riktig kvinna reder sig själv.
Alternativt åker tillbaka till affären och bedyrar att jag både tvättat och smort och det ändå blivit sådär..
En ny vagn hade vart trevligt.

Tjoxen said...

Jag stack mig faktiskt på en kökskniv när jag grejade med besticklådan! :)