Sunday, January 18, 2009

Renovering? Ja! Eller....

Trots en ganska se kväll igår kände jag mig stark idag.
Stark nog att ta tag i en massa grejs här hemma.
Som att lasta en hel kärra full med läkt, takpapp och rännor sedan taket lades om.
Den högen har legat ett tag....
Jag behöver köra ännu en vända men nu är iaf det mesta borta.
Jag lagade en rejäl laddning med puréer till knubbet och frös in.
Alltså jag fattar mig inte på de man köper!
Det står att de inte innehåller några som helst konserveringsmedel eller tillsatser, ändå smakar de samma allihop, en konstig artificiell tomatsmak...
Usch.
Nä jag ska skärpa mig med att laga eget.
Jag har monterat ihop skenan till badrummet, nu ska den bara upp i taket, men det måste jag ha hjälp med.
Jag borrade upp min nya fina hylla, med mitt egna borr, och det gick alldeles utmärkt bra!
Nu ska jag tvinag mig till att måla.
Fast jag skulle verkligen behöva lägga mig och sova.
Fy tusan vad jag är trött..

No comments: