Saturday, January 24, 2009

Finbesök

Idag har vi haft besök av Sofie, Siv och jättehunden Creedo.
Jag som är lite skraj för hundar fick försäkrat för mig i förväg att Creedo inte skulle hugga av mig en arm eller äta upp mitt barn, och det gick ju jättebra.
Jag har alla lemmar i behåll och även barnet.
Dessutom fick jag beröm av Siv att jag inte verkade så rädd.
Nöjd!
Dante var inte heller ett dugg rädd som det verkade utan kollade storögd och imponerad på denna stiliga hane som spatserade runt i vårt hem och gärna ville tugga på hans boll.
Vi käkade lunch och fikade smaskiga hembakta bullar som Sofie och Siv hade med sig.
Efter maten rastade vi barn och hund med en långpromenad i snöslask och duggregn innan vi vinkade hejdå och tackade för en himla trevlig dag.

10 comments:

Tjoxen said...

Omfg! Det är ju Slaktarn! Jag har sett Slaktarn tillsammans med Mirijams kamphund och den stackars hunden såg ut som en livrädd chihuahua bredvid Slaktarn.

Tjoxen said...

Creedo måste vara latin för slaktare by the way?

Linda said...

Sivs andra hund Atlas är ÄNNU större!!!!!

Tjoxen said...

Sjukt.

Sofie said...

Creedo e INGEN slaktare. O inte Atlas heller. Dom e världens snällaste o finaste hundar =)

O TACK för att vi fick komma. Va supermysigt =) O Dante e ingen kräkmaskin, inte längre iaf.. O glad, fin o go va han också!!

KRAM

Linda said...

Sofie:Ja Creedo var verkligen jättesnäll! Siv har bra pli på honom!
Dante stajlade sig duktigt för er och eftersom han knappt äter finns det inte mycket att kräkas:) Men roligt att han var på soligt humör när man får besök! kram!

Tjoxen said...

Sofie: Jag vill inte veta vad creedo och atlas skulle kunna göra ensamma med en dagisklass.

Sivan said...

Mikael, nu blandar du ihop hundarna. Det är Atlas som hälsat på Mirijams gris, det här är Creedo. Big difference.

Linda, tack så mycket för igår! Det var supernice och vi kommer gärna igen :) Dante var ju en jätteglad bebis!

Sofie said...

Mikael: Atlas o Creedo skulle vara superbra barnvakter =) Jag e liksom mer rädd va du skulle göra me Atlas o Creedo ;)

Tjoxen said...

Sivan: Jag har insett det. Lite rädd blir jag. Varför har du två slaktarhundar? :|

Sofie: Verkar jag farlig? Jag skulle väl sitta i ett hörn och se rädd ut..