Monday, January 12, 2009

Årets första öf.

Idag har det vart vad jag kallar riktigt skitväder.
Blåst och regn samtidigt.
Hurr.
Men trots det har vi vart ute på promenad.
I två omgångar faktiskt.
Först en gång på förmiddagen när min lilla flinga var helt lealös av trötthet, grinade hela tiden men som inte ville vara i mitt knä, inte i gåstolen, inte i högstolen och absolut inte sova.
Då bände jag ner honom i ytterkläderna och tog vagnen en sväng. Han sov efter 10 minuter.
Han sov fortfarande en halvtimma senare när det var dags att gå på årets första öppna förskola.
Kändes ju idiotiskt att flytta på denna laddning av högexplosivitet till bilstolen, plus att det inte är särskilt långt, så vi promenerade i skitvädret.
Det var som vanligt supertrevligt på öf.
Dante var rena guldklimpen, glad, tjoade och lekte hela tiden.
Jag fick babblat av mig med en massa andra mammor och vi var båda nöjda och glada när vi promenerade hemåt igen.

No comments: