Sunday, January 4, 2009

Tjuvstartat nyårslöfte

Jag har faktiskt motionerat idag.
Den dagliga promenaden.
Fast, eftersom jag börjar att hålla mina löften först i morgon så räknas det inte.
Det var hur som helst helt underbart som vanligt och Dante somnade efter en kvart ungefär.
Så himla skönt att komma ut. Det var lite trögt att få på sig skorna idag och hade jag vart ensam hade jag nog struntat i det, men det känns som min skyldighet att se till att mitt barn får komma ut och andas frisk luft en stund varje dag.
Så länge det inte är överfallsväder.
När vi kom hem igen passade jag på att flytta en hög med virke som låg dumt placerad på altanen.
Nu ligger den snyggt staplad intill väggen.
Trött i ryggen nu.
Jag väckte förstås tarzan med mitt slammer men han satt nöjd och glad och tittade på när mamma slet med arbetshandskarna på.
Nu ska jag äta ännu mera godis.
Och dricka cider. 0% givetvis.
Skål ta mig fan!

1 comment:

Tjoxen said...

Jag är sjukt sugen på godis