Sunday, January 4, 2009

Jag är defekt

För ett par veckor sedan var jag på Maxi och handlade.
Vid en utav hyllorna står en man och packar upp varor.
"Hallå hallå" säger han
"Hej hej" svarar jag
"Hur e läget?" Frågar han.
Himla trevlig personal tänker jag och svarar att allt är bra.
" Hur går det med lilleman då? Bra eller?"
Jag blir jätteförvånad och inser att detta är en person som känner mig.
Och som jag borde känna. Åtminstone känna igen.
Det gjorde jag inte.
Jag sökte febrilt i minneskorten med nä, jag kan verkligen inte komma på vem denna människa är.
Vi småpratade lite till och jag fejkade givetvis att jag visste vem det var jag pratade med.
Detta har malt lite i skallen, vem tusan denna människa var och så in i helvete tröttsamt det är att inte känna igen folk.
I fredags hände det igen.
Han dök upp precis när jag betalat min mat och han liksom dröjde sig kvar och pratade så vi hade sällskap ut ur affären.
Det är uppenbart att personen i fråga vet väl vem jag är, om det bara är en person man träffat som hastigast så hälsar och pratar man liksom på ett annat sätt.
Ska jag fråga hur mår du, eller ni eller er lilla bebis?
Har han en flickvän som jag känner och bör fråga om?
Herregud vad jag blir galen på detta!!

4 comments:

Tjoxen said...

Du kanske raggat på honom när du varit full! Herregud!

Tjoxen said...

Han vill ligga med dig!!

Carina said...

Jag håller med Mikael IGEN antingen har du raggat på honom och du har velat ha honom i sängen så ja han vill nog ligga med dig hahaha

Linda said...

Som ni har gaddat ihop er då!
Carina, du som känner mig vet ju att jag aaaldrig skulle ragga på krogen!